Thursday, November 19, 2009

UiTM Di Hati Ku.

BerMuLa SeGaLa PerjalAnan HidUp Ku.

uiTm Dihatiku kedengaran di hati.
Tanggal 1.7.2009
Mula lah daku melanGKah Ke UiTm dengaN hAti
yang sanGAt berat. BukaN Apa, XminaAT sebenarNya
masUK uiTm, BUkan disebabkan UniversitiNya,
tetapi dengan Kos yang Ditawarkan Di uitM
tidak menarik minat untuk meneruskan perjuangan
pelajaran disini. Xpasal2 kena Tukar Kos nantI,
ntah Dapat Tukar Ntah Tidak KAn.


Best X Lagu UiTm. Best kan..

SePanjanG seminggu Lagu UiTm ini dialunkan
dan dinyanyikan. Ramai Sangat Yang Nyanyi dan Terpaksa nyanyi
Muka cekodok Basi semua Nak
nyanyi lagu niehs...Mana X nyerh baru2 masuk Dah kena Nyanyi
dah. Aku Bak2 nyanyi Niehs, On jerhs. Suka kots nyanyi2
niehs.. TerUtama music mcm niehs
kan Lagi lah Syekhs..
Sedar X sedar Dah hari Ketiga Di UItm...waktu Untuk
ku bertungkus lumus membuat pertukaran
jurusan dari jurusan yang langsung bukan
pilihan hati ke jurusan yang akan membuka minda masyarakat
tentang siapa diriku yang sebenar.
Susah sangat nak Tukar Jurusan Semua bgai,
dari satu fakulti ke fakulti lain. Dari surat Itu ke Surat Ini.
Rasa amat berbaloi kalau usaha Ku diTunaikan.

Dari satu Dekan ke Dekan Yang lain
uNtuk memBuat Rayuan, Menunggu Bagai Nak Rak.
3jam Terpaksa tunggu Dekan Meeting. Last2 dapat
jugak Jumpa. Kena Kutuk, kena keji Semua Nya Kutempis
bagai pedang. Berkat menjadi Seorang pendebat Akhirnya berjaya
jgak ku Tumpaskan Pedang yang sangat tajam.
Dengan surat daku Di serahkan kepada En Zakaria
sehingga hari ini, namanya tetap menjadi dorongan dan ingatan
dalam hati aku. Xakan aku lupakan jasa dan
Bantuan En Zakaria Yang sangat Tinggi, Tanpa En Zakaria
ketua program salah satu jurusan disana ntah kemana bakal
surat2 ku yang disiapkan dalam masa satu hari itu
dicampak dan dipacak lambungkan.
Penat yang ditahan dari pagi hingga kepetang berbaloi lepas
balik Bilik rehat seadanya. SEmua program orientasi aku
aku lupaka, malas untuk mengekorinya
disebabkan penat yang melampau.

SeminGGu aku menunggu Dengan Penuh Tabah
saBAr. Akhirnya, malam ketiga minggu Kedua
di UitM telah mengejutkan aku.
Tahu x? Alhamdulillah Kes pertukaran Jurusan
aku dilulus KAn dengan sempurna
dan amat membahagiakn diri aku.
Tuhan je Tahu hati aku MAsa tuh bila tahu, semua penat dan
lelah aku dibalas olehnya. Sekali lagi terima KAsih En Zakaria dan
kepada semua yang terlibat dalam kes pertukaran
jurusan aku Ini. Tanpa mereka mungkin aku dah teruskan
dengan keinginan hati untuk
keluar UiTm dan Buat medic Dekat mesir, dengan hati yang sangat
berat. Alhamdulillah YA Allah.

Begitulah kisah perit, suka, duka
untuk menjejakkan kaki
ke uiTM. Dengan itu bermula lah hari2 aku
di UiTM dengan hati yang sangat Happy.
Tunggu Berita seterusnya dari Aku selama Berada Di Uitm..dan kesah2
yang lain. salam..

CekedinGTomeI.


7 comments:

  1. motif banggakan uitm???
    mak down...takde maknenye...hahahaha hurm... i plak nga down kat cni....UKM..pon best gak.... i really like it here... although u r not ere..still...kan?? bole jah...tak kesah uols..hurm...waaaa!!!

    ReplyDelete
  2. saya juga bangga menjadi salah seorg warga uitm...

    ReplyDelete
  3. urm..
    nak tanye boleh x?
    boleh x terangkan dgn terperinci mcm mane nak tuka kos?

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Nak alamt utk hantar surat tukar fakulti tu.

    ReplyDelete
  6. Nak alamt utk hantar surat tukar fakulti tu.

    ReplyDelete
  7. Samala.boleh trangkan dgn lebih detail psl pertukaran fakulti ni. Alamt surat mnyurat pihak yg berkaitan

    ReplyDelete

Perasaan Anda