Saturday, November 21, 2009

Kasih Sayang Di Balas?

Kasih Sayang Di Balas?

Kadang2 dalam dunia yang
penuh dengan pelbagai dugaan dan cabaran
kita menghadapi seribu satu
halangan dan sejuta tomahan.
Kadang kala setiap cabaran dan dugaan yang
kita hadapi bakal menjadi
satu pengajaran yang amat bermakna
dalam hidup kita awak.
pelbagai kasih sayang yang telah
dicurah kepada mereka
tapi yang dibalas hanyalah sempihan daun yang tidak tahu apa yang
ingin dimaknakan.
Sesungguhnya cnta itu satu perkataa yang
sangat susah untuk di fahami dan
sangat subjektif untuk di fahami,
Pelbagai jenis kasih sayang yang telah aku curahkan
kepada mereka, pelbagai caraaku telah lakukn untuk
membahagiakan mereka.
yang dibalas hanyalah sampah, serpihan, bunga tahit ayam, dan
macam2 lagi yang diberi.
salah kah segala kasih sayang yang aku curahkan
demi membahagiakan kesemua yang berada
disekeliling aku. Sayang yang tidak terhingga telah aku
berikan, apa yang mampu aku dapat.
Nothing. Nothing i've got.
Non. Non. Non. Why? Kenapa kasih sayang
itu terlalu kejam dengan diri aku ini. Kenapa
sayang? Kenapa? Kenapa mereka mengenakan sebegitu
rupa kepada aku. Salahkah aku untuk merasakan
sedikit kasih sayang daripada orang yang
aku amat menyayangi didalam hidup ini?
Salah kah? Salahkah?
Apa yang harus aku lakukan demi memberikan
kebahagiaan yang
sebenar
dan kasih sayang yang betul2 dihargai dan dibalas
dengan kasih sayang yang betul2 ikhlas.
Ya tuhan ku..bagaimana harus aku nyatakan
kasih sayang Ini ya Tuhan ku. Aku ingin mencari kebahagiaan yang
betul2 ikhlas. mahukan kawan, mahukan cinta,
mahukan scandal. aku beri seribu kasih sayang, namun
yang dibalas hanyalah
sampah dijalanan. Haruskah aku layak dikurniakan
sampah dijalanan. Haruskah aku tidak mampu menerima
kasih sayang yang seikhlas hati daripada
mereka semua.
Atau pun aku tidak layak untuk
menerima kasih sayang daripada
sesiapa pun. aku sesungguhnya teramat teringin dan
teramat mahukan kasih sayang itu.
aku teramat mahukan sayang yang sangat ikhlas dari
mereka semua.
Tiada makna yang sebenar dalam
erti mengejar kepada kebahagiaan dalam kasih sayang.
Yang hanya diketahui dalam sesebuah kasih
sayang ialah,
pengorbanan yang tidak pernah ikhlas
dan jujur mahupun
sepatah erti kasih sayang.
sesungguhnya kasih sayang itu
adalah bohongan kepada
sesiapa yang merasakan itu adalah sebenarnya.
jangan mudah untuk memberikan sepenuh kasih sayang
kepada yang tersayang,
yang dibalas oleh mereka ialah
SAMPAH kesarapan.

1 comment:

  1. adeq, saya merasai apa yg adeq ada..tp apa pun adeq masih ada harapan..dianne pula terpaksa melupakan coz dianne telah dilupakan.

    ReplyDelete

Perasaan Anda