Thursday, December 24, 2009

ATAS dan BAWAH !!

Pengajaran !!

Tadi aku balik rumah UNTIE aku,
rumah untie aku nie
jenis kongsi rumah
sebelah2 kan.
THEN aku nie
suka lah cakap ngan jiran dia..
BUdak lagi budak nie nama BOBOY n Chinese...
satu MALAYSIA kan.
mcm nie perbualan nyerh,
masa aku baru balik dari beli makanan.

BOBOY : apa tuhs ABG !!
AKU : xda per makanan jer.
AYAH BOBOY: bagi lah sikit..( nada bergurau )
BOBOY : xmakan lagi niehs !! :-(
AKU : gelak jerh..


Masuk je rumah aku
terfikir betul ke boboy nie belum makan lagi?
boboy tu baru darjah 4. n
ayah nye xkerja.IBu nya sahaja kerja
kais pagi mkn pagi.
kais petang xdapat2.

Untie aku bgtau yang diaorg
malam nie makan jagung je.
SATU batang jagung dikongsi
adik beradk nya seramai 3 org..
WHAT do you think?
aku dengar seday gila.
ngalir airmata...aku terfikir yang
BOBOY bgtau yang dia belum makan.
sedangkan aku makan
MCD everyday, dia makan jagung dibelah 4..
aku terkedu...aku buat keputusan
bagi dia RM10 tok beli nasi.
aku pun xmampu jgak
nak bagi manyak2..sekadar yang mampu sahaja..
INSYAALLAH....kebaikan kita berikan
akan dibalas KEBAIKAN..tidak mengharapkan
balasan, cuma mengharapkan BALAsan daripada
TUHAN yang ESA...
ALLAH S.W.T..


Sesungguhnya tuhan sahaja
mampu membalas dan mampu menilai kebaikan
kita lakukan.
SEMOGA keluarga aku mampu
untuk meneruskan kehidupan
di dunia yang semakin mencabar INI...

8 comments:

  1. ma kacih pai...adeq xleh dengar org2 cakap mcm tu pai...thanks pai..

    ReplyDelete
  2. bonggah!!! mek suke nok....mmg u pondan lindungan kaabah....
    tapi family downk mampu lak tinggal kat umah batu...down...uhuhuhu... rindu plak kat u.. waaaa!!!

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah adeq sudi tolong...
    btol la ape yg adeq wat tu..jgn adeq sorang je asyik makan 'jagung'..eh..silap topik..haha

    ReplyDelete
  4. to angah = diaorg duk umah kongsi wehs..satu rumah tuhs...dia amik bilik jahs...so yang lain fia bg sewa...huhuhuhu

    to taufiq = jagung tu wajib makan la wehs..mati lahs..

    ReplyDelete
  5. aiyo!!! matila....
    huhuhu... sedey2.... atleat kak long dapat jugak mkn 'jagung'.. eh silap tuka topik la...
    ahagagaga

    ReplyDelete
  6. hahahha..kaklong sentiasa dapat masalah nyerh...kita jerh yang kempunan nak makan jagung masak kan pejal..si saiful dapat jagung dari arab xnak lak makan...baik bagi ko kan nythiri..

    ReplyDelete
  7. zzzzzzz..........dari buat pahala terus BEERTUKAR!!!!!!!!!!!! masuk jagung lain lak diaaa

    ReplyDelete

Perasaan Anda