Monday, June 11, 2012

Special Post For Adik Mohammad Mhd.

Siapa Budak Nie, Aku rasa aku kenal siapa 
adik Muhammad Ini,
Sungguh hebat kejaman dia kepada aku, disebabkan ada Pelajar batch 
2012/2013 invite aku join group KMPk mereka di FB.
Dia boleh Cakap: 


" Pls leave the group. You are not wanted here."

                          WHAT!!!!!


Masalahnya posting dia. Camne kmpk lantik dia."

                          
                             
                     Oh NO DiSalahkan Post Mels!!


Dia ambil cos BSc forensic analysis. Xde mknanya 

assignment. Xsesuai utk student kmpk. Soklan de rziko bleh 

jadi aib. Minta srt pengesahan uitm kalo nak jawab juga. 

Kalo btul student uitm dn masykat luarkan ramai."

                                                     
                                                                     
                     Ini Nama Kos Saya

                           

                         Ini Pun Bidang Saya Belajar


         
     Tentang Disease Pun Saya Belajar   



Aku ada post tentang assigment aku dkat 

Wall Semua Group aku

Join sbb nak suruh mereka isi Questionnaire Sal LGBT.

Aku xtahu apa masalah adik kita sorang nie sampai mcm tu 

skali cetek ilmu dia.

Dia INgat aku amik forensic nie xblaja sal isu2 

semasa ke apa?

Adik Nie sungguh memalukan diri sendiri betul la adik nie sbb 

dia xtahu

apa yang aku belajar di unversiti nie,

tapi sudah menjatuhkan hukuman pada seseorang.

Lalu dengan lantang aku menjawab segala 

persoalan adik ini.



Kepada adik Mohammad Mhd yang sangat cetek ilmu nya
 
ini. Dalam kos yang saya belajar bukan semua ttg 

Forensic wahai adik muhammad, saya ada belajar subject 

universiti, subjeck core dan subject minor. sebelom 

bertindak atau menghukum seseorang fikir dahulu tindak 

tanduk kita tu betul mahupun salah nanti menyesal 

dikemudian hari. Ini adalah assigment tentang Philosophy Of 

life. Subject nie belajar bagaimana Infection Disease 

merebak melalui isu2 terbaru dunia. Salah satu isu terbaru 

didunia ialah melalui LGBT ini. Saya bukan penyokong 

kewujudan LGBT mahupun keindahan dunia LGBT. Saya 

sebagai orang islam juga tahu yang LGBT is HARAM disisi 

agama kita, Jadi saya buat survey ini untuk melihat sejauh 

mana perngetahuan manusia2 atau remaja2 didunia ini 

tentang infection disease yang berlaku didalam golongan 

LGBT ini. Kalau adik nak tahu lebih lanjuk buat la bacaan, 

rugi KMPk punya student yang tidak tahu untuk 

menggunakan kepandaian dalam membaca dan mencari ilmu 

menggunakan sumber lain. Tambahan dalam proses 

pembelajaran tidak semesti nya kita belajar melalui Input 

yang diberikan oleh lcturer sahaja, kita juga harus mencari 

sendiri ilmu tambhaan tang lain utnuk lebih memantapkan 

diri. Jangan jadi manusia yang bodoh sombong tidak mahu 

mencari ilmu selain dari yang lecturer berikan. Khas untuk 

kamu, jangan hanya tahu sebut nama kos sahaja jikalau 

tidak tahu apa yang dipelajari didalam kos tersebut, Jangan 

memilih kos berdasakan nama sahaja, harus memilih kos 

dengan mengetahui apa yang bakal dipelajari. Adik saya 

faham mungkin ada ada kisah tersendiri tentang LGBT ini, 

mahupun adik aktivis yang membangkang gila2 LGBT 

ataupun lain. Itu abang xnak amik kesah. Yang penting abg 

pun xsokong LGBT ini dik. Dunia kita bukan hanya untuk kita 

sahaja, dunia ini untuk dikongsi bersama2. jangan mudah 

menjadi manusia yang bodoh sombong. Belajar la daripada 

Bangsa Cina dan India, kenapa mereka mampu menggapai 

4.00 dalam Final mereka? Ini kerana mereka tidak mudah 

menjadi manusia yang bodoh sombong ini, Fikir Fikirkan lah. 

Terima Kasih, Atas peneguran adik Mohammad akan 

diterima dengan fikiran terbuka. Sekian. "

                                 
             Tangan Kedada Mata Keatas 
            
             Hamik Kau


Adik Mhd abang pun xtahu apa masalah adik dengan LGBT,

mahupun adik menyokong LGBt atau pun menentang 

sekeras2nya


LGBT ini. Kenapa mesti sampai nak menimbulkan isi 

padahal


LGBT ini sudah menjadi isu dah pun untuk dunia mencabar 

sekarang ini.

Adik sebagai pelajar matrikulasi kita harus berfikiran 

terbukak tentang apa

yang akan berlaku kepada negara kita. Matrikulasi ialah 

setepak

untuk melangkah ke alam Universiti. Di universiti nanti pasti

pelbagai cabaran yang akan adik tempuh malah lebih 

mencabar dari matrikulasi.

Abang tidak salahkan adik untuk setiap kata2 adik MHD


mungkin adik belom matang lagi.

Abang kenal adik, adik datang jumpa abang untuk jadi 

Emcee. Mungkin adik

marah abang sbb abang xambil adik jadi emcee. Abang 

tidak memiliha dik

untuk menjadi emcee kerana, bukan disebabkan adik layak 

tapi disebabkan

ada lagi yang lebih berkemampuan dan lain cara 

penyampaiannya

dari adik sampaikan.


Adik MHD jangan mudah untuk menghukum seseorang 

jikalau adik


tidak tahu apa yang sedang dilakukan yea. Fikir Dahulu 

Sebelom Bertindak.


2 comments:

Perasaan Anda