Monday, June 11, 2012

Happy Father's Day !!! WHAT

Selamat Hari Bapa, Selamat Hari Bapa, Selamat Hari Bapa?


HUhhhUhhhhUhhhhh


Apa tu Hari Bapa? Apa tu.....Jangan Nak Bapa2 sangat la..
saya tidak punya bapa, walaupun saya berbin kan DEAN
namun saya xpernah merasakan apa itu kehidupan bila berBAPA.
Yea memang tidak dinafikan pengorbanan seorang ayah kepada anak nya,
namun apa pengorbanan AYAH saya kepada saya?
APA?BAGAIMANA?DIMANA?


DImana AYAH saya tika saya memerlukan seorang AYAH?
DImana AYAH saya tika saya kesempitan wang?
DImana AYAH saya tika saya kesakitan ?
DImana AYAH saya tika saya ingin melanjutkan pelajaran?
DImana AYAH.....DIMANA  DImana AYAH  ?

Saya Tidak Malu untuk menyatakan yang Saya Hanya punya IBU.
Saya PUNYA IBU  yang memahami diri saya...
Saya PUNYA IBU  yang sentiasa mendorong saya kemana shja.
Saya PUNYA IBU  yang sentiasa memberikan bantuan keewangan kpd saya.
Saya PUNYA IBU  yang sentiasa ada ketika saya sakit.
Saya PUNYA IBU yang SENTIASA UNTUK SAYA.

Tapi kenapa IBU saya harus menggalas tanggugjawab sebagia nakhoda yang
sepatutla dilakukan oleh seorang AYAH?
Adakah Patut Ia DIgelar AYAH Yang DAYUS
Adakah Patut Ia Digelar AYAH Yang DUSTA
Adakah Patut Ia Digelar AYAH Yang LUPA DARATAN
Adakah Patut Ia Digelar AYAH Yang HINA
Adakah PATUT.

Ayah walaubagaimana jahat sekali pun kamu terhadap keluarga kamu
yang kamu tinggalkan ini, saya xsalah kan kamu. Semua yang berlaku punya HIKMAHnya
setiap naik Turun Sesebuah kehidupan punya jalan yang telah
diSUSUN mulus oleh yang Pencipta. Namun Daku Sebagai seorang manusia
yang bergelar ANAKMU ini berdoa supaya dibukakan pintu hati mu
untuk membantu kembali keluarga Mu yang tidak punya apa-apa ini.
Jangan sesekali bertindak sungguh tidak adil dengan ANAK-ANAK mu yang lain. Kalau ingin Berpunya
4 Harus Kamu yang kemampuan kamu cukup untuk menampung kehidupan
KAMU,ISTERI dan ANAK-ANAK kamu yang sangat ramai ini.
Kalau kamu yakin yang Kamu mampu untuk lakukan semua ini
go Ahead. Tapi sesungguhnya Kamu Sudah Tidak Berlaku Adil dengan Keluarga dan
tanggungjawab yang telah diamanahkan Untuk mu.
Yang Kamu tahu ialah menghukum sahaja kami dengan alasan supaya kamu tidak
lagi mahu menjana keewangan mahupun ambil tahu pasal kami.

Sesungguhnya AYAH saya masih lagi ANAK mu yang SAH.
Saya Sungguh terkilan dengan ayat mu it:

"Anggap Sajalah AYAH sudah Tiada Didunia Ini lagi"
"Anggap Sajalah AYAH sudah Tidak Punya Anak lagi"

Kenapa Perkataan itu yang diluahkan kepada kami anak2 mu.
Sunguh Kejam Dirimu.

Kepada yang diluar sana,hargailah Detik2 bila bersama bapa anda, tdak ramai
yang punya nasib yang baik seperti kamu yang punya AYAH
yang sentiasa membimbim kamu, menelifon kamu, mengambil berat tentang kamu.
BERSYUKURLAH.

Assalamualaikum. Terima Kasih Bapa Dengan Segalanya.

2 comments:

  1. nak aku nyanyi x ?


    **kita serupa .. kita serupaa ..

    hahahaha .

    be strong oke :)

    ReplyDelete
  2. BOLEH SANGAT...KO DH NYANYI NOX..HAHAHHAA

    ReplyDelete

Perasaan Anda