Saturday, January 14, 2012

Semester 5

Tak Sangka Dah Habis Pun semester 5 dkat UiTM nie. Masih terngia-ngia waktu mula-mula
masuk UiTM dulu, Blur, Xda Kawan, Hahahaha. Lawak sangat. Bukan setakat lawak
sday pun ada jgak sebab xda kawan masa mula-mula masuk UiTM dulu.
Duduk plak dkat kolej JATI, masa tu la baru mula nak berkenalan dengan kawan-kawan baru dekat
UiTM nie. Irie, Madi dan Nasz, kami dah jadi 4 sekawan dah. mana-mana nak pergi mesti bersama,
KL ker mana-mana je lah mesti bersama.

Irie : Dia dak fashion, mula-mula jumpa dia masa kelas LDK, tengok orang tu dah tahu dah orang tu mcm mana
tengok gaya pun dah tahu dah dia mcm mana kan. Lepas tu mula la nak kenal-kenal mula nak cari kawan.
Dia baik sangat, selalu bagi pandangan sal Fashion semua. Dia budak johor, kalau bak shopping bagi dia je la. Sangat la kuat shopping dak nie, xtahu nak simpan duit, masa last2 sem baru tahu nak simpan duit sebab duit dah habis guna. hahahaha. kitaorg dari sem 1 sampai sem 2 duk kolej jati. Masuk sem 3 kami berdua pindah masuk rumah sewa dkat section 7. tu lah pengalaman pertama duduk rumah sewa tanpa bantuan mak ayah. Cari rumah sendiri, cari housemate sendiri. Sampai sem 4 kami duk bersama, tu lah bak kata pepatah kalau berkawan dan xbergaduh bukan kawan nama nye dan bukan life dalam berkawan. Kami pergi club sama-sama, saya pergi johor interview firefly dia teman kan, dia bercinta saya tolong support, mmg sayang sangat pada dia, sebab dia kawan yang mula-mula saya kenal masa masuk uitm. Semester 4 Bukan semester yang bertuah untuk kami, pada hujung semester tetiba ada yang cuba runtuhkan kebahagiaan persahabatan kami. Ada yang cuba racun dia seperti mana banyak makhluk yang telah diracun oleh org itu, Irie akhirnya masuk dalam perangkap budak itu dan kami bergaduh sangat besar. Walau bagaimanapun susah nak melupakan kawan yang hampir dua tahun kamu duduk bersama, gelak ketawa bersama, walaupun ada masalah diantara kami, saya cuba untuk tidak membenci beliau. Mungkin ada yang dia salah faham antara kami. Yang penting dia kawan saya sampai bila-bila. Irie i wish u all the best in what have u go through.

Mady : Dah habis pasal irie skunk masuk pasal mady plak. Mady nie sangat la chomel, sweet n sangat la baik. virgin lagi. yang paling penting mady pandai masak kawan-kawan sbb mady ni amik culinary dkat UITM nie. sama macam irie, saya kenal mady pun masa first2 masuk uitm dulu, irie la perkenalkan mady nie dkat saya. sepanjang semester duk chitchat dengan mady. apa dia buat semua nye lemah lembut, kalau jumpa jantan mula lah dia naik angin. hahahaha. buat muka ayu lah kalau jumpa jantan yang dia nak usha tu. huahuahuhuahuahua. Masuk semester 2 saya masuk plak sebilik dengan mady. Kami rancang nak duk serumah dengan mady n irie n nasz, tapi diaorg daftar kolej lambat nak mampos. last3 saya ngan mady jer yang duk sama. huahuahau..satu bilik plak, n kami dapat bilik paling kecik. Duduk dengan mady untung sangat, mcm2 makanan dia bawak balik sebab dari fac dia. dia masuk dkat sana  n dia bawak balik, Sonok. Ingatkan sem 3 nie kami nak duk serumah la jgak kan. Tapi tetiba depa nak duk ngan dak kos diaorg, so xjadi la duduk sama. masuk je sem 3 kami dah jarang skits hangout sama sebab dia duduk jauh sangat. huahuahua. btw saya sangat rindu madi. dah lama sangat xjumpa madi.

Nasz : Nazreen nie dak matrik saya dulu, tapi kami xserapat masa masuk uitm la. bila dah masuk uitm nie baru mula rapat sebab dia je orang yg saya kenal n teman g mana-mana tempat masa mula2 masuk u nieh. yer la org kata mula-mula masuk U nie kenala cari kawan yang kita kenal kan. so nasz la org nye. nasz sama macam madi virgin sangat. tapi susah nak expect sitausi nasz. kadang2 emosi kadang2 ok.hahahhaa...sampai kan ada org panggil nasz ni EMO...huahuahua...instead of ELMO into EMo. hahhaa...sorry nasz kalau kamu baca nie.. Yang paling penting seronok kawan ngan kamu.

Banyak sangat pengalaman yang saya tempuh sepanjang bergelar pelajar dkat uitm ni. skunk dah semester 5, sepatut nye ini adalah semester akhir saya dkat uitm. tapi malang nya, sya kena extend belajar atas sebab-sebab yang xdapat dieelakkan. So satu sem lagi balance pada sem depan. banyak jgak kawan2 yang teman saya sampai sem depan. Huahuahuahua.

No comments:

Post a Comment

Perasaan Anda