Sunday, January 1, 2012

2012 : Permulaan Hidup Baru

" 2012 : Permulaan Segalanya "
Detik tahun 2011, boleh dikatakan dipinta dan diduga, pelbagai jenis onak, lurah dan duri ditempuh. Tahun itu jgak lah merupakan tahun yang tidak akan dilupakan sepanjang hayat yang aku kandungkan ini. Aku terima apa yang menimpa dan terjadi padaku, memang tidak ku sangka kan dan aku tidak inginkan, tapi segala kejadian ini ada hikmah untuk aku kenangkan. Setiap insan yang bergelar manusia seperti aku ini tidak inginkan perkara ini wujud didalam diriku untuk selama nya. Tapi kenyataan harus tetap diterima dan ditelan walaupun sepahit "PERIA". Namun tidak sesekali aku sesali kerana inilah yang aku kejarkan selama bergelar insan dan sungguhpun aku tidak syukuri apa yang aku lakukan dan apa yang DIA telah kurniakan sehinggakan detik 2011 muncul dalam hidupku.

Tahun 2012 berdetik 1. Januari. 2012 ini, akan ku manfaatkan hidupku sepenuhya tanpa kenal erti penyesalan dan tidak akan sesekali medongak ke belakang. Azam yang aku inginkan tahun ini, akan aku penuhi walau sepahit dan sesusah mana pun.
 
                   1: Tidak akan ku Mengejar dikau, Dan Dikau akan mengejarku.
                       Mencari Cinta setia.
                   2: Aku Harap Akan Dapat membaca QURAN dengan lancar dan fasih.
                   3: Simpanan Ku Melebihi RM5000
                   4: Mempunyai Kereta Sendiri
                                        &
                   5: Berat Badan Melebihi 55kg.

Akan ku Tunaikan kelima - lima azam ku ini, dan tidak akan ku siakan keinginan ku untuk melakukan nya. walau bagaimanapun akan ku teruskan kehidupan ku dengan penuh kegigihan dan keberanian. Tidak akan ku menjadi murah seperti tahun 2011 lagi. Tahun baru permulaan baru, keinginan baru. Akan ku usahakan Keinginan ini, Doakan Bersama.

No comments:

Post a Comment

Perasaan Anda