Wednesday, June 6, 2012

31st May 2012

Happy Birthday To you,
Happy Birthday To You,
Happy Birthday To Adeq,
Happy Birthday To You.


Selamat Menyambut Ulang Tahun Yang Ke 2!!
Mohamad Luqman Bin Mohd Din.
Setiap tahun akan ku hayati detik ini 
dengan penuh pilu, tidak pernah sekali pun aku
menyambut Ulang tahun kelahiran ku bersama
kek yang dibelikan sendiri oleh ibu,
tidak pernah aku terima apa2
party kejutan daripada kawan2 aku.
Setiap kali 31st May bergema pasti tiba
pada bulan dimana semua kawan2 sy
berada berjauhan dengan saya. Manakala
ibu saya pula sibuk dengan uruskan kerja nya.
Saya tidak punya ayah untuk sambut bersama.
Tipu la kalau dikatakan tidak pernah sambut
ulang tahun kelahiran. Pernah la sambut
tapi sambut pada hari dimana bukan
milik aku untuk menyambut.
Tumpang2 hari lahir orang dengan membeli kek
dan meniup sendirian.
The worst birthday ever was last couple years. which
i've celebrate my birthday on my own
headings to one of the famous secret in town
bought some cake and ask for candle,
light the candle n make a wish.
before i blow the candle, i heard some 
Birthday music played around The SR.
the manager of Timesquare SR ask their employee
to sing along with me a Happy Birthday Song.
with full of tears, falling down from my beauty
eyes and i felt that the best moment i ever had.
Eventho I am alone during the time, but still i felt the
aura of birthday. I blow the candle n tasted the
cake that i choose before. Thats the worst memories ever for my birthday.
walaupun saya sentiasa sendirian ketika dikemuncak
kelahiran saya, namun saya tidak pernah
terasa terasing dengan keadaan saya.
Yang paling penting sy tidak pernah
dapat hadiah idaman saya, walaupun ibu saya
sentiasa berikan duit ketika hari lahir saya,
namun impian saya utk menerima sebuah hadiah yang
bermakna tidak pernah tercapai.
Saya xmahu apa2, cuma saya hanya inginkan
kawan2 saya berada disekeliling saya ketika sya
menyambut kelahiran saya. sy xpernah kering
gusi untuk berikan walau semurah zarah kepada kwan2 sy, namun
sy tidak pernah mengunkit untuk mendapatkan balasan.
Setiap kali hari kelahiran saya,
ia bagaikan hari paling pahit untuk saya
telan supaya boleh menempuh seharian di 31st may itu.
ibarat segumpal darah yang tidak boleh mengalir
keseluruh jantung walaupun dipan selaju
mungkin. itulah kepahitan yang terpaksa saya
tempuh hari demi hari, tahun demi tahun.
Kehidupan saya penuh dengan kesulitan
dan kesedihan.
Walaupun ibu saya sentiasa tidak berada
di keliling saya ketika saya menyambut
hari kelhiran saya, namun saya tahu
ibu saya sentiasa berada dihati saya walau
jauh dimata kasar ini.
Kasih sayang ibu selama ini sudah cukup untuk
dibandingkan dengan sebuah hadiah
yang tiada nilai dengan pengorbanan
dan kasih sayang yang ibu curahkan.
terima Kasih ibu atas segala yang ibu tunaikan
sepanjang saya dilahirkan ini.
Terima kasih kerana sudi membesarkan saya dengan
penuh kesulitan dan kesusahan.
Terima kasih ibu walau ibu tahu anak ibu
ini sudah tidak berguna lagi. maafkan saya ibu
kerana menghampakan harapan ibu selama ini.
walau bagai manapun saya akan cuba yang terbaik
untuk mencapai segala kehendak ibu yang belum
tercapai.
Akhir kata, Terima Kasih Ibu dan Selamat Ulang tahun Kelahiran.

No comments:

Post a Comment

Perasaan Anda